Til stede:
Anna Grønvik (Presteforeningen, ny representant)
Kristian Mollestad (Presteforeningen)
Gjøa Kristine Aanderaa (Fagforbundet, vikar for Thore Wiig)
Ingrid B. Tenfjord (KA, leder)
Marit Halvorsen Hougsnæs (KA)
Anne Cecilie Andresen (KA)
Lisa Jåma (KA, sekretær)
Sak 15/21 Godkjenning av innkalling og saksliste
Vedtak:
Innkalling og saksliste godkjennes.
Sak 16/21 Godkjenning av referat fra styremøtet 06.05.2021
Vedlegg: Referat fra styremøtet 06.05.2021
Vedtak:
Referat fra møtet 06.05.2021 godkjennes.
Sak 17/21 Orienteringssaker
• OU1-styrets møte 29.04.2021 (vedlegg)
• OU1-styrets møte 07.09.2021 (muntlig orientering, referat ikke godkjent)
• Orientering fra arbeidet med resten av kursrekken «Rammer og regler for arbeidsforholdet»
• Orientering fra arbeidet med fagdag
• Orientering fra arbeidet med e-læringskurs for nytilsatte i Den norske kirke
• Orientering om gjennomføring av OU-konsultasjonen for OU1
• Orientering om nyhetsbrev for OU1 (vedlegg)
Vedtak:
Sakene tas til orientering.
Sak 18/21 Tariffsamling 2021
Iht. vedtak på forrige styremøte i mai, skulle komiteen til tariffsamlingen nedsettes umiddelbart, og samlingen berammes og planlegges. Dette har ikke skjedd, og sekretariatet antar at det nå vil bli for knapt med tid til å få på plass dette arrangementet i år. Sekretariatet anmodet derfor styret om å diskutere flytting av tariffsamlingen til tidlig i 2022, samt om mulig nedsette komiteen for dette arbeidet direkte i styremøtet.
Vedtak:
Tariffsamlingen flyttes til første kvartal 2022. Det nedsettes en komite bestående av Kristian Mollestad, Gjøa Kristine Aanderaa, Ingrid B. Tenfjord og Anne Cecilie Andresen. Komiteen skal så snart som mulig avklare hovedtematikk, tid og sted for samlingen, samt eventuelt samarbeid med OU1.
Sak 19/21 E-læringskurset for nytilsatte: Søknad om økt tilskudd mm.
Vedlegg: Sak til OU-styret om finansiering av e-læringsprosjektet.
Vedlagt saken lå notat fra prosjektleder Eldbjørg Leinebø Ekre til begge OU-styrene om søknad om økte midler til fullføring av prosjektet, samt finansiering av driftsfasen av innføringskurset.
Saken var todelt og gjaldt:
1. Søknad om økte midler til e-lærings-prosjektet
2. Forslag til finansieringsplan for drift av innføringskurset
Ekre orienterte og svarte på spørsmål om saken i møtet. OU1 behandlet saken på sitt styremøte i forrige uke, og ga positive signaler, men skal ferdigbehandle saken på sitt neste møte. Prosjektet har behov for 100 000 kroner til sluttføring. Prosjektleder orienterte om fire ulike modeller for finansiering av videre drift.
Vedtak:
Sak 20/21 Ny runde med «Rammer og regler»?
I løpet av den ennå ikke avsluttede runden med kurset Rammer og regler for arbeidsforholdet, har det flere ganger vært nevnt at kurset bør vurderes å gjentas snarlig – «ny runde i oppdatert versjon». Styret oppfordres til en drøfting av denne tematikken.
Vedtak:
Kurset burde gjennomføres jevnlig, med sykluser på to år. Tar sikte på ny oppstart høsten 2022 eller våren 2023.
Sak 21/21 Revidert budsjett
Vedlegg: Budsjett for 2021 og Plan for OU-styrets arbeid 2021.
Budsjett og plan for OU-styrets arbeid ble gjennomgått uten nye vedtak.
Sak 22/21 Møteplan resten av 2021 samt 2022
Vedtak:
Møteplan OU2-møter 2021 og 2022:
Dato |
Tidspunkt |
Mandag 29.11.2021 |
15:00 med påfølgende middag |
Fredag 11.02.2022 |
10:00-12:00 |
Torsdag 19.05.2022 |
10:00-12:00 |
Onsdag 31.08.2022 |
15:00-17:00 med påfølgende middag |
Onsdag 07.12.2022 |
10:00-12:00 |
Sak 23/21 Eventuelt
Utlysning av tillitsvalgtmidler 2021:
Tillitsvalgmidlene bør utlyses og fordeles så snart som mulig.
Vedtak:
Utlysningstekst avklares på e-post og distribueres deretter til arbeidstakerorganisasjonene snarest mulig.