Til stede:
Ingrid B. Tenfjord, KA, leder
Anna Grønvik, Presteforeningen
Gun Hafsaas, Presteforeningen
Andreas Fosby, Fagforbundet (digitalt)
Anne Cecilie Andresen, KA
Erik Faye Lindvig, Kirkerådet
Sekretær: Anja Høiby-Nikolaisen, KA
Sak 1/24 Godkjenning av innkalling og saksliste
Vedtak:
Innkalling og saksliste godkjennes.
Sak 2/24 Orienteringssaker
Vedlegg:
Vedtak:
Sakene tas til orientering.
Sak 3/24 Regnskap 2023
Vedlegg:
Knut Are Hole redegjorde for regnskapet, som viser et mindreforbruk på kr. 2 378 739,21.
Vedtak:
Regnskapet tas til orientering.
Sak 4/24 Årsrapport 2023
Vedlegg:
Vedtak:
Årsrapporten for 2023 vedtas.
Sak 5/24 Rapporter for bruk av tillitsvalgtmidler 2023
Vedlegg:
Ut ifra rapporten er styret usikre på om midlene som er tildelt Utdanningsforbundet faktisk er brukt på tillitsvalgte innenfor rDnk, og dette må avklares.
Vedtak:
Rapportene tas til orientering.
Sekretær tar kontakt med Utdanningsforbundet for å avklare om midlene er brukt iht. mandatet. Om dette ikke er tilfellet, vil Utdanningsforbundet oppfordres til å søke midlene overført til tillitsvalgtopplæring i 2024.
Sak 6/24 Utvikling av medbestemmelsesmateriale på kirkens læringsplattform
I forrige styremøte ble det vedtatt at det skulle jobbes videre med avklaring av eventuelt behov for medbestemmelsesmateriell på kirkens læringsplattform. Dette har ikke blitt avklart ennå, men ble tatt opp til drøfting.
Erik opplyser at det arbeides fra Kirkerådets side med utvikling av læringsplattformen og det vil derfor ikke være aktuelt med nytt materiell før etter sommeren. Det må imidlertid uansett undersøkes om dette i det hele tatt er aktuelt i inneværende år, eller om det bør tas senere. Erik sjekker opp status for læringsplattformen nærmere til neste møte.
Det ble foreslått at det kan etableres en gruppe som kan arbeide med et forprosjekt, men avklaring av dette utsettes også til neste møte.
Vedtak:
Erik undersøker status for læringsplattformen og behovet for materiell innenfor medbestemmelse nærmere, og saken settes opp igjen på neste møte.
Sak 7/24 Plan for OU2-styrets arbeid 2024
Vedlegg:
Plan for OU2-styrets arbeid 2024 ble tatt opp til revidering. Siden forrige møte har det ikke blitt gjort endringer, bortsett fra at det er satt inn navn på komitemedlem for OU-konsultasjonen.
Det ble foreslått at de digitale infosendingene om tariff kan gjøres som podkast, istedenfor som webinarer. KA har startet podkast i vår og har rigg for innspilling.
Vedtak:
Plan for OU2-styrets arbeid 2024 vedtas med de endringer som fremkom i møtet.
Sekretariatet gjør en sjekk med kommunikasjonsavdelingen i KA ang. eventuell innspilling av podkast(er) om tariff.
Sak 8/24 Budsjett 2024
Vedlegg:
OU-kontingenten blir først klar senere i vår, så budsjettet må revideres på nytt når det blir klart hva summen for kontingenten blir.
Styret drøftet eventuell dekning av reisekostnader for deltakerne til «Rammer og regler» 2024-2025, samt om det kan brukes en del av «overskuddsmidler» fra tillitsvalgtopplæringen til denne kursrekken. Styret er i utgangspunktet positiv til begge deler, og ber om at sekretariatet kommer tilbake til neste møte med nærmere beregning og forslag til modell for dekning av reisekostnader. Det er også viktig at det ikke blir for mye administrasjon rundt en eventuell dekning av reisekostnader. Til neste møte vil det også foreligge en oversikt over søknader på tillitsvalgtmidler for 2024, slik at det kan tas en helhetlig vurdering av budsjettet.
Vedtak:
Revidert budsjett 2024 vedtas. Budsjettet tas opp til revisjon i neste møte 27. mai.
Sekretariatet forbereder forslag til innretning av reisestøtte ifm. «Rammer og regler»-kursrekken til mai-møtet, inkludert eventuell bruk av «overskuddsmidler» fra tillitsvalgtopplæringen.
Sak 9/24 Dato for styremøte i mai
Vedtak:
Styremøtet i mai flyttes til mandag 27. mai kl. 13.00 – 15.00.
Sak 10/24 Eventuelt
Det var ingen saker til eventuelt.
***
Påminnelse om møter i 2024:
Mandag 27.mai kl. 13.00 – 15.00
Onsdag 25. september 15.00 – 17.00 + middag
Fredag 29.november 10.00 – 12.00